آموزش اتصال مک بوک به چاپگر

آموزش اتصال مک بوک به چاپگر اگر از سیستم مک بوک استفاده می کنید و به دنبال این هستید که این سیستم را به پرینتری وصل کنید و به راحتی فایل های موجود در آن را پرینت بگیرید، این آموزش مختص شماست؛چراکه قرار است نحوه اتصال ادامه مطلب

مدیر محتوایی
بازدید 172 668 روز پیش

آموزش اتصال مک بوک به چاپگر

اگر از سیستم مک بوک استفاده می کنید و به دنبال این هستید که این سیستم را به پرینتری وصل کنید و به راحتی فایل های موجود در آن را پرینت بگیرید، این آموزش مختص شماست؛چراکه قرار است نحوه اتصال مک بوک به چاپگر را به شما آموزش دهیم و بعد از اینکه مراحل اتصال مک بوک به پرینتر را دنبال کردید، نحوه پرینت گرفتن با مک بوک را نیز به شما آموزش دهیم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آیا همه پرینترها با سیستم عامل مک سازگاری دارند؟

زمانی که بحث اتصال مک بوک به چاپگر به میان می آید، اولین سوالی که برای کاربران مک بوک به وجود می آید، این است که آیا همه پرینترها با سیستم عامل مک سازگاری دارند؟ خوشبختانه اگر از پرینترها ی جدیدی استفاده می کنید که از قابلیت های متعددی از جمله بلوتوث و وای فای بهره می برند، یعنی اینکه تمامی درایورهای سیستم عامل مک را نیز در دل خود دارند و به راحتی می توان با استفاده از آن ها به مک بوک متصل شد و تمامی فایل های موجود در این سیستم را پرینت گرفت. با این وجود می توان گفت که اکثر پرینترهای جدید این امکان را دارند که بدون هیچ مشکلی به مک بوک متصل شوند؛ اما پرینترهای قدیمی چطور؟

پرینترهای قدیمی که حتی از قابلیت وای فای برخوردار نیستند و باید با استفاده از کابل به سیستم متصل شوند، فاقد درایورهایی سازگار با سیستم عامل مک هستند. با این وجود اگر پرینتر شما تا به این حد قدیمی است باید درایورهای سیستم عامل مک را برای آن دانلود کرده و بر روی آن نصب کنید تا بتوانید این دستگاه را به راحتی به مک بوک خود متصل کنید. بنابراین تنها تفاوت اتصال مک بوک به چاپگر جدید و قدیمی این است که چاپگرهای جدید از درایورهای سازگار با سیستم عامل مک برخوردارند و دیگر نیازی به نصب درایور بر روی آن ها نیست اما پرینترهای قدیمی فاقد چنین درایورهایی هستند و باید درایورهای سازگار با سیستم عامل مک را روی آن ها نصب کنید.

در صورت وجود ایراد در لپ تاپ اپل خود، می توانید با ما تماس بگیرید تا تکنسین های تعمیر مک بوک، به آن ها رسیدگی کنند.

طریقه اتصال مک بوک به چاپگر

قبل از اتصال مک بوک به چاپگر باید مطمئن شوید که هم پرینتر شما و هم مک بوک شما به یک شبکه وای فای مشترک متصل هستند. سپس برای وصل کردن مک بوک به پرینتر مراحل زیر را دنبال کنید:

1.اول از همه به سراغ گزینه Apply بر روی دسکتاپ مک بوک بروید یا به زبان ساده تر بر روی لوگوی اپل کلیک راست کنید.

2.اکنون گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

3.سپس گزینه Printers and Scanners را انتخاب کنید.

4.حالا می توانید لیست تمامی پرینترهایی که به مک بوک شما متصل هستند را مشاهده کنید.

 

5.درصورتی که اسم پرینتر موردنظر را در این لیست مشاهده نکردید، می توانید با زدن گزینه + نام پرینتر خود را به این لیست اضافه کنید.

6.البته بعد از زدن علامت + پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید گزینه IP را انتخاب کنید.

7.سپس در قسمت Address، آدرس آی پی پرینتر را وارد کنید.

8.حالا در قسمت Name، نام کامل پرینتر را وارد کرده و در قسمت Use هم درایور سازگار با پرینتر را انتخاب کنید.

9.در این مرحله پنجره‌ای برایتان باز می ‌شود که یکسری امکانات شامل: پرینت دورو اتوماتیک، چاپ روی دیسک و یا دارا بودن فیدر برای پاکت نامه و … نمایش داده می شود؛ که می توانید هر یک از این امکانات که مدنظرتان است را تیک بزنید تا انتخاب شوند.

اکنون شما موفق شده اید که پرینتر خود را به مک بوک متصل کنید و می توانید ببینید که پرینتر جدید به لیست پرینترها اضافه شده است.

 

نحوه پرینت گرفتن با مک بوک

حالا که موفق شدید مراحل اتصال مک بوک به چاپگر را به خوبی و خوشی پشت سر بگذارید، وقتش رسیده است که فایل های موجود در مک بوک که به آن ها نیاز دارید را پرینت بگیرید؛ به همین دلیل تصمیم داریم نحوه پرینت گرفتن با مک بوک را نیز به شما آموزش دهیم. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1.اول از همه برای پرینت گرفتن با مک بوک، فایل مورد نظر خود را اجرا کنید.

2.در قسمت بالای فایل از منوی File، گزینه پرینت را انتخاب کنید.

3.با زدن گزینه پرینت، منوی پرینت برایتان باز خواهد شد؛ که می‌ توانید روی گزینه Show details کلیک کرده و جزئیات پرینت را تغییر دهید. برای مثال عکس رنگی را سیاه و سفید چاپ کنید، سایز چاپ را تنظیم کنید و یا حتی عکس را به صورت افقی و یا عمودی تنظیم کنید.

4.حالا با انتخاب گزینه Save current settings as a preset می‌توانید تمامی تغییراتی که لحاظ کرده‌ اید را ذخیره کنید تا برای همیشه جزء تنظیمات چاپ بر روی دستگاهتان باقی بمانند.

5.درنهایت نیز گزینه Print را انتخاب کنید تا فایل مورد نظرتان با تنظیماتی که ذخیره کرده اید، چاپ شود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare